Παρέμβαση στο συνέδριο της Νέας Δημοκρατίας – 24 Απριλίου 2016

• April 28, 2016 • Comments (0)

agapi_gerogiannaki_omiliand

Picture 1 of 3

 

Αγαπητές φίλες, αγαπητοί φίλοι,

Η Ναυτιλία και γενικότερα η θαλάσσια οικονομία είναι ένας πολύ σημαντικός και στρατηγικός τομέας για την Ελληνική αλλά και την Ευρωπαϊκή Πολιτική.

Αυτό επιβεβαιώνεται τόσο με όρους Οικονομικούς όσο και με όρους κοινωνικούς.

Όπως είναι γνωστό τα Ευρωπαϊκά Ναυπηγεία έχουν εγκαταλείψει την μαζική παραγωγή, λόγω υψηλού Κόστους και έχουν στρέψει την προσοχή τους σε μια πιο εκλεπτυσμένη, τεχνολογικά Βιομηχανία.

Τα ναυπηγεία της Ασίας και της Μέσης Ανατολής έχουν πλέον εξελιχθεί τόσο πολύ που, την ταχύτητα, την ποιότητα και το χαμηλό κόστος είναι πολύ δύσκολο να τα ανταγωνιστεί η ευρωπαϊκή Βιομηχανία, πόσο μάλλον η Ελληνική- η οποία παρακμάζει.

Για αυτό το  λόγο παρατηρείται την τελευταία δεκαετία , στην Ευρώπη μια στροφή από την Μαζική Παραγωγή στην εξειδικευμένη και πρωτοποριακή υψηλή τεχνολογία και τεχνογνωσία και σε τομείς άμυνα και σε τομείς εμπορικής παραγωγής.

Αντίθετα στην Ελληνική Πραγματικότητα «Το καμπανάκι του κινδύνου έχει σπάσει εδώ και χρόνια» δηλώνει επιχειρηματίας  του κλάδου που έφυγε επειδή όπως αναφέρει « η κατάσταση είναι εκτός λογικής και ελέγχου». Τα συνδικάτα έχουν επιβάλει τον νόμο τους –τόσο σε πελάτες  και ναυπηγεία  όσο και στους εργαζόμενους.

Τα ελληνικά Ναυπηγεία εκτός των άλλων προβλημάτων που αντιμετωπίζουν, τα οποία οδήγησαν σε πολύ αυξημένη ανεργία, είχαν να αντιμετωπίσουν και παράνομες σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, επιχορηγήσεις, δάνεια και εγγυήσεις.

Η Ελληνική Ναυπηγική Βιομηχανία χρειάζεται ένα RESTART, μία επανεκκίνηση  και να χαράξουμε εμεις στην νέα δημοκρατία μια πολιτική που να κόψει τον γόρδιο δεσμό.

Η ελληνική Ναυπηγική Βιομηχανία χρειάζεται ένα σταθερό νομικό καθεστώς το οποίο να επιτρέπει να έχει το συγκριτικό πλεονέκτημα, τεχνολογικά και ποιοτικά, έτσι ώστε να μην χάνει ΠΟΤΕ τον βηματισμό της παραγωγικότητας λόγω χαμηλού κόστους εργασίας άλλων χωρών όπως για παράδειγμα  η Ρουμανία και η Τουρκία.

Μια τεχνολογική εξειδίκευση με σαφές νομικό και φορολογικό καθεστώς στον τομέα αυτό, κάτι το οποίο ίσχυε τα παλαιότερα χρόνιά την εποχή που η ελληνική Ναυτιλία έγινε παγκοσμίως γνωστή , θα μπορέσει να λύσει τα χέρια κάθε επενδυτή και να σβήσει τον φόβο αλλά και την αβεβαιότητα για εντός εισαγωγικών απενεργοποίησή του.

Συνοψίζοντας τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Ελλάδας είναι:

  1. Η γεωγραφική της θέση . Βρίσκεται σε κομβικό σημείο των ναυτικών διόδων. Έχουμε μεγάλες εγκαταστάσεις που είναι διαθέσιμες σε τουλάχιστον τρία ναυπηγεία (ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ, ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ ΚΑΙ ΣΥΡΟΥ)
  2. Η Ελλάδα έχει εξαιρετικό κλίμα για βαφές και επισκευές
  3. Η μεγάλη κοινότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών  θα υποστηρίξει κάθε ελληνική προσπάθεια με την προϋπόθεση φυσικά ότι θα λήξουν οι ατελείωτες απεργίες και οι καθυστερήσεις των πλοίων που τους ζημιώνουν κατά χιλιάδες δολάρια
  4. Η επισκευή και η κατασκευή θα μειώσει το πολύ μεγάλο ποσοστό ανεργίας στον κλαδο αυτό. Αξίζει να σημειωθεί ότι την δεκαετία του 1970 στα ελληνικά ναυπηγεία εργάζονταν 6500 εργαζόμενοι ενώ 4000 ήταν οι εξωτερικοί συνεργάτες.

Παράλληλα στην Ελλάδα υπάρχουν πολλοί πιστοποιημένοι επαγγελματίες οι οποίοι αναμένουν με αγωνία την επανεκκίνηση αυτή.

Παραλήψεις και απώλεια στρατηγικού σχεδιασμού οδήγησαν παράλληλα στην απαξίωση σημαντικών πυλώνων του Ναυτιλιακού Κλάδου όπως είναι ο Ελληνικός Νηογνώμων

Η Ελλάδα θα χρειαστεί να επαναπροσδιορίσει τις αρχές πιστοποίησης έτσι ώστε να μπορέσει ο Ελληνικός Νηογνώμων να αναγνωριστεί ξανά από τον Διεθνή Οργανισμό Νηογνωμόνων.

Με τον τρόπο αυτό ο Ελληνικός Νηογνώμονας όχι μόνο θα πιστοποιεί κάθε εργασία στην ζώνη αλλά θα διεκδικήσει μερίδιο από το 18% του παγκόσμιου στόλου ελληνικών συμφερόντων κάτι το οποίο απολαμβάνουν νηογνώμονες  άλλους χωρών.

 

Στην διάσταση αυτή πρωταρχικό ρόλο στον πολιτικός και στρατηγικό σχεδιασμό της  νέας δημοκρατίας αποτελεί η υποστήριξη και η ενίσχυση της ανοικοδόμησης του ναυτιλιακού κλάδου σε όλες τις διαστάσεις.

Η εποχή μας επιτάσσει εναρμόνιση με τις τεχνολογικές εξελίξεις και επιβάλει πιστοποιημένες και αρίστης ποιότητας εργασίες.

Ασφαλώς, η δουλειά στα ναυπηγεία είναι από τις πιο δύσκολες, επίπονες και επικίνδυνες στον κόσμο ΟΜΩΣ! Η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων εφοπλιστών προέρχεται από το ναυτεργατικό δυναμικό της χώρας. Ναυτικοί που έγιναν καπετάνιοι και αργότερα απέκτησαν μερίδιο ή και ολόκληρο πλοίο για να εξελιχθούν αργότερα σε μεγάλους πλοιοκτήτες. Ως νησιωτική χώρα η Ελλάδα μπορεί να καυχιέται για το πόσοι νησιώτες από την Χίο, την Άνδρο, την Κρήτη, την Σαντορίνη, την Σύρο, την Κάσο, την Κεφαλονιά αλλά και από αλλού, όπως και Έλληνες από την ηπειρωτική χώρα, ξεκίνησαν από το μηδέν για να εξελιχθούν σε πρωταγωνιστές της διεθνούς βιομηχανίας θαλασσίων μεταφορών.

ΕΤΣΙ ΛΟΙΠΟΝ Σύμφωνα με μελέτη του Ιδρύματος των Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ), η καταγεγραμμένη συνολική συμβολή της ναυτιλίας ΣΤΗΝ Ελλάδα ανέρχεται σε €13 δισεκ. ετησίως προστιθέμενη αξία και 192 χιλιάδες θέσεις εργασίας (ΕΡΕΥΝΑ Ιανουάριος 2013). Το εισόδημα των ελληνικών νοικοκυριών, από αυτές τις 192.000 θέσεις εργασίας, υπολογίζεται στα €2,7 δισεκ. με μεγάλο μέρος εξ αυτών να κατευθύνεται στα δημόσια ταμεία ως φόρος εισοδήματος και πρόσθετα ποσά στα ασφαλιστικά ταμεία.

ΚΛΕΙΝΟΝΤΑΣ ,αξίζει να σημειωθεί ότι στην Ελλαδα της μακραίωνης ναυτικής παράδοσης ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΜΜΕΧΟΥΜΕ ΕΝΕΡΓΑ ΜΕ ΟΛΕΣ ΜΑΣ ΤΙΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΊΑ ΚΑΙ ΕΠΑΝΕΚΙΝΗΣΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΥΨΗΛΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ, ΕΚΛΕΠΤΥΣΜΈΝΗΣ ΝΑΥΠΗΓΙΚΗΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΚΕΥΗΣ!!

 

Σας ευχαριστώ Θερμά

 

 

 

No related posts.

Category: Ομιλίες

About the Author



View Author Profile

Comments (0)

Trackback URL | Comments RSS Feed

There are no comments yet. Why not be the first to speak your mind.

Go Ahead, Speak Your Mind




If you want a picture to show with your comment, go get a Gravatar.